[ZT]758[/ZT]
Europejski Tydzień Kodowania to inicjatywa, podczas której celebrowana jest kreatywność, umiejętność rozwiązywania problemów i współpraca w kontekście programowania oraz innych działań związanych z technologią. Głównym celem tej inicjatywy jest propagowanie programowania poprzez ukazywanie najmłodszym dzieciom sposobów realizacji swoich pomysłów za pomocą kodu, rozwiewanie wątpliwości i mitów związanych z tą umiejętnością oraz tworzenie wspólnoty zmotywowanych jednostek dążących do wspólnego uczenia się.
Nauka kodowania pomaga wszystkim zrozumieć otaczający nas świat, który ulega ciągłym zmianom dlatego przedszkolaki z Szemuda uczestniczą w corocznym międzynarodowym tygodniu kodowania. Program został przeprowadzony w dniach 23.10-27.10.2023r., a uczestniczyło w nim dwie grupy przedszkolne "Słoneczka" oraz "Wiewiórki".
Źródło fot. Zespół Szkolno-Przedszkolny w Szemudzie
Jak tak naprawdę wyglądają takie zajęcia? oraz co dzieci kodują? Zapytaliśmy o to koordynatora zajęć, panią Katarzynę Byczkowską:
"Mamy tutaj wiele aspektów, w jakich uczestnicy mogli się rozwijać, m.in. udział w prelekcjach oraz prezentacjach filmów animowanych, które pokazywały zagrożenia związane z Internetem. Nie obyło się bez kodowania ozobota, photona, genibota oraz robotów DOC i DASH. Tutaj wstęp, pierwsze "szlify" podejścia do tematu kodowania, co jest popularną dziedziną, która nas otacza, a w przyszłości będzie się jeszcze bardziej rozwijać. Dzięki podjętym działaniom dzieci dowiedziały się czym są dane osobowe i jak je chronić. CoodWeek to przede wszystkim nauka przez zabawę dlatego piątek był to dzień zabaw i gier edukacyjnych na tablicy multimedialnej, komputerze, tablecie oraz kodowanie na dywanie. W tym roku nasze działania wsparła dyrektor ZSP w Szemudzie pani Judyta Miłosz, która pokazała dzieciom możliwości programowania robotów oraz zabawy z "kodowaniem na dywanie" bez wykorzystania nowoczesnych technologii. Nasze działania zostały zgłoszone w programie EU CoodWeek, dzięki czemu uzyskaliśmy certyfikat Komisji Europejskiej."
[FOTORELACJA]69[/FOTORELACJA]
[ZT]742[/ZT]
[CGK]92[/CGK]
[CGK]112[/CGK]
[CGK]104[/CGK]
[CGK]106[/CGK]
[CGK]109[/CGK]