W Społecznej Szkole Podstawowej Dobrzewino-Karczemki w dniach 20-24 maja nauczyciele wspólnie z uczniami uczestniczyli w różnych zajęciach związanych ze zdrowym trybem życia. Były m.in. zajęcia sportowe, joga, zajęcia warsztatowe pt.: „Jestem panem swojego życia”, gdzie mówiono o tym co ma wpływ na nasze zdrowie. Odbyła się akcja „Krew- niezwykły dar” tutaj uczniowie zapoznawali się z filmami edukacyjnymi dotyczącymi tego, jakie znaczenie ma krew. Do szkoły przyjechał również krwiobus.
W Poniedziałek nauczyciele: p. Daria Okrój i Brygida Letkiewicz oraz gość specjalny – p. Dominika Płachecka zaproponowały dzieciom streching oraz elementy jogi. Zajęcia te były dla osób chętnych i odbywały się w dwugodzinnym bloku z podziałem na klasy młodsze i starsze. Musimy zgodnie stwierdzić, że nowa forma ćwiczeń cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród naszej młodzieży.
We wtorek dzięki życzliwości p. Moniki Majek w szkole odbyły się zajęcia pt.: „Jestem panem swojego życia” Ta część była typowo warsztatowa, przez cały dzień dzieci uczyły się tego, co największy wpływ na ich zdrowie. Bardzo ciekawe okazały się tu kwestie telefonów komórkowych, diety, ekspozycji na słońce czy na szeroko rozumiane promieniowanie PEM (jonizujące i niejonizujące). Odbył się również panel dyskusyjny, gdzie można było zadać pytania i utwierdzić się co do zaprezentowanego materiału. Aby "...zostać panem swojego życia" jest niezbędna wiedza, którą zdobyli i będą wykorzystywać.
Środa upłynęła pod hasłem „Krew - niezwykły dar”. Tego dnia szerzono wiedzę na temat znaczenia krwi w naszym organizmie, mówiono o tym jak dbać o siebie pod tym kontem. Na miejsce do szkoły przyjechał również krwiobus, gdzie można było oddać krew, uczniowie mieli również możliwość zobaczyć, jak taka akcja wygląda "od środka".
Na koniec dnia odbył się wykład pt. „Ubóstwo menstruacyjne” przeznaczony dla wszystkich uczennic z klas starszych. Dziewczęta obejrzały reportaż, którego istotą było ukazanie problemów z higieną osobistą oraz brakiem dostępu do środków higienicznych w najuboższych zakątkach świata. Pani Magdalena Sykut omówiła kwestię menstruacji i dostępnych na rynku środków higienicznych. Dyrektor szkoły udzielił wstępną zgodę na wprowadzenie akcji „Różowe skrzyneczki”, która prawdopodobnie w przyszłym roku zostanie wdrożona.
Czwartek to dzień, w którym podsumowano akcję klasy VI „Twoja niemoc wspiera przemoc”. Młodszym klasom zaprezentowano wyniki ankiety, która dotyczyła bezpieczeństwa w szkole. VI klasa uświadomiła młodszym kolegom i koleżankom, że negatywny wpływ przemocy rówieśniczej ma duży wpływ na zdrowie psychiczne.
Piątek to Dzień Rodziny najbardziej wyczekiwany przez młodszych. Szkolny festyn, który miał być zwieńczeniem całego tygodnia. W zdrowym ciele, zdrowy duch, cała społeczność szkolna tego dnia postawiła na aktywność fizyczną. Całe rodziny brały udział w licznych konkurencjach sportowych. Rzuty, biegi, skoki. Potem malowanie twarzy, loteria fantowa, by następnie skosztować przepysznych wypieków w przygotowanej przez pracowników szkoły kawiarence. Tego dnia odbyły się także występy przygotowane przez uczniów klas I-III oraz uczestników kółka teatralnego. Dzięki wierszykom i piosenkom rodzice zaznali wielu wzruszeń, ale nie obyło się też bez śmiechu, a każdy przecież wie, że śmiech to zdrowie!
W podsumowaniu można wymienić kilka "zdrowych nawyków", które trwały przez cały tydzień m.in. uczniowie Samorządu Szkolnego nagradzali uczniów z najzdrowszymi śniadaniówkami charakterystycznymi naklejkami, za pośrednictwem Librusa rozsyłane były materiały z wykładów, filmy edukacyjne czy prezentacje. To było przedsięwzięcie, które wymagało współpracy wielu ludzi, różnych środowisk. Organizatory akcji Pani Olga Barasińska i Magdalena Sykut dziękują wszystkim nauczycielom i pracownikom szkoły, zaangażowanym rodzicom, zwłaszcza p. Monice Majek, organizatorom akcji krwiodawstwa, pracownikom UMwG – pani Agnieszce Rybowsiej i p. Annie Platcie, instruktorkom jogi – paniom Brygidzie, Dominice i Darii, p. Emilce za mniej osłodzoną herbatę;), wszystkim uczniom zaangażowanym w tę akcję.