Zakład napojowy PepsiCo w Żninie stale się modernizuje, stawiając na wydajność przy jednoczesnym poszanowaniu środowiska. Taka właśnie jest nowa linia produkcyjna zbudowana i uruchomionaw niespełna dwa miesiące. W zakładzie rozlewane są kultowe napoje Pepsi, Mirinda, 7UP i Mountain Dew.
PepsiCo
„Uruchomienie nowej linii produkcyjnej stanowi kluczowe wydarzenie dla zakładu w Żninie. Nowa linia nie tylko umożliwi nam bardziej efektywną produkcję, ale także pozwoli zminimalizować nasz wpływ na środowisko naturalne”‒ powiedział Piotr Balcerzak, kierownik ds. produkcji i utrzymania ruchuPepsiCo wzakładzie wŻninie.
Linia napojowa w nowej odsłonie jest zaawansowana technologicznie i zautomatyzowana. Maksymalna prędkość napełniania nowej linii to36500butelek o pojemności 2l i aż50000butelek o pojemności 0,5lnagodzinę. Zakład produkuje napoje z portfolio PepsiCo we wszystkich pojemnościach – od 0,5l do 2,5l.
„Ponieważ zakład w Żninie produkuje napoje nie tylko na polski, ale również i europejskie rynki, modernizacja linii to strategiczne posunięcie, które potwierdza jego pozycję jako jednego z najbardziej efektywnych zakładów napojowych w skali całej Europy”– powiedziała Dagmara Piasecka Ramos, dyrektor generalna i prezes zarządu PepsiCo Polska.
W montaż i uruchomienie nowej linii zaangażowany był międzynarodowy zespół składający się aż ze110osób zPepsiCo –zPolski, Niemiec, Węgier, Ukrainy, Czech, Słowacji, Rumunii iBułgarii, atakżez17firm zewnętrznych. Uruchomienie nowej linii wymagało m.in.położenia 15km przewodów oraz 1kmrur.
Obecnie zakład PepsiCo wŻninie zatrudnia 122pracowników. Spośród nich 15osób jest zatrudnionych na miejscu od samego początku istnienia zakładu. Łącznie 50% pracowników ma ponad 15-letnie doświadczenie w pracy w zakładzie. Zakład nieprzerwanie cieszy się popularnością jako dobry pracodawca wśród poszukujących pracy i charakteryzuje się bardzo niską rotacją pracowników nieprzekraczającą 3%.
Nowa linia napojowa stanowi przykład wdrażania przez PepsiCo zaawansowanych technologii z dbałością oplanetę ijej mieszkańców.
Film z prezentacją nowej linii: https://www.youtube.com/watch?v=eHm99-QTbqo
PepsiCo
PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, MountainDew, Quaker i SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z legendarnych marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.
W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with PepsiCoPositive (pep+)”, która wskazuje drogę do uzyskania pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności firmy, która skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i budowania wartości w granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania pozytywnych zmian dla Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresemwww.pepsico.comoraz na polskiej stronie firmywww.pepsicopoland.com.
KONTAKT:
PepsiCo Polska
Julian Krzyżanowski
Menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w PepsiCo
e-mail: [email protected]
tel.: + 48782892258
Źródła informacji: PesiCo